Stvaranje automatske navike i živote volimo se

U  vrtu pod modrim nebom vrlo se jednostavno pronalazi mir, tišina i odmor. Kada se ranim jutrom otvore vrata tog neobičnog svijeta i hladna rosa na vrhu čarapa čini se nepostojeća. Kroksice jesu udobne, velike su i lako ih nađeš, al ove su kineske i imaju rupice.

Miris jeseni, zrelih jabuka i kasnih paradajza je u zraku, a nijemi let radoznalih leptira počinje današnju priču.

Sve je u akciji iako sam tek malo budna i nisam tako spremna kao svi oni.

Neumorni puževi fokusirano prelaze klimavu ogradu povrtnjaka, a paprika u žurbi lovi posljednje zrake sunca za svoju zrelosti i našu salatu. Kada smo kod puževa, s njima nije najbolje stanje. Zbog nekih suludih uvjerenja neprirodno nam je koristiti se pužomorom, dok su oni s druge strane besramni. Pristigao nam je baš vezano za to, savjet za pomor puževa – pivom. Kada u male posudice uspemo pivo, oni se do jutra u njemu podave. Vrlo slično ponašanje kao naše, samo što mi preživimo. Navodno je ovo humanije od pužomora.

 

IMG_3094Meni je to s pivom možda malo i zabavno. Sa situacijom sam se pomirila objašnjavajući si kako i njima i nama činim dobro.

Oni vole pivo, a mi cijelu papriku.

I sve ostalo, ali paprika najviše boli, a puževi je vole odmah poslije piva. Slijedeć tu filozofiju stvorila sam i automatsku naviku u životu. A toga mi je nedostajalo. Sada svaki dan dva u sezoni puževa postavim posudicu s pivom. Malo mi se život zbog toga ukoričio. Ukoričio. Nije baš bio u koricama.

Imam jednu prijateljicu, takvu jednu sigurno svi imamo, koja se ne slaže sa mnom.

Svakako postoje trenuci kada se slažemo, ali općenito se ne slažemo.

Čak se ni ne želim slagati sa njom jer mi zapravo nije draga, uvijek mi kaže nešto ružno. Ne znam s ljudima koji mi govore ružne stvari. Uglavnom, njoj postupak s pivom nije uopće bio famozan.

Odmahnula je rukom, s jezom se stresla nad lošom logikom stvari i rekla;
“Ah, pa poznata je stvar da svi jure na besplatno pivo”

Baš me briga za nju, nek ode vrit. Vidim kako ekipa hita na pivo, a ostaju lijepe, velike, zrele paprike.

Takva jedna automatska navika pretvara me u borca. S jedne strane zašto puž ne bi pojeo papriku? Nije li to priroda i njen tijek.

Puž jede papriku. Kad bi paprike jele puževe kako bi se mi onda ponašali? Vjerojatno ne bi ubijali jer bi imali veće paprike, obzirom da se hrane puževima. No kako god, sva ta pitanja su mi stala sa strane jer sam imala misiju. Smanjiti puževe, osigurati paprike.

Kako je ta borba trajala dugo, pomalo me umorila. Osim toga nikako nisam mogla naći posao, otišao mi je veliki broj prijatelja (koje volim više od ove jedne prijateljice koja se nije slagala samnom), osjećala sam se sve više usamljeno, čaroban svijet vrta još je bio tu, ali svi su se slabo micali. Trebao mi je pomak. Čak su i ti puževi očajno spori.

I svaki dan isto, slin slin pivo hop bok.

Trebalo mi je nešto novo, nešto divlje, nešto što će živjeti sa mnom. Momka već imam, bližnje već imam, daljnjih nemam, ali i prestala sam ih tražiti. I pas mi je umro nakon trinaest godina.

Neću ni pričati kakav je vrt nakon te smrti bio ružan. I dalje sam htjela paprike, ali sam sama bila u vrtu i nisam htjela ubijati puževe. Bicikl, i moj mili bicikl postao mi je stran.

Danima sam uređivala vrt i tugovala. Ne znam zbog čega više, zbog svega na svoj način. Lutala među snovima i ambicijama.

Grozno, prošlo je.

No udri brigu na veselje. Jack Russell! Stane na bicikl, ima energije, fan je za svojim kompićem. Ono što je najvažnije, zahtjeva slugu, nekoga tko će s njim u vrt, u prirodu, netko kome će biti u blizini. To treba, to mi daj.

Didi, zahtjevala nas je Barbi, a otišli smo po Didi.

IMG_3091

 

 

Leave a Reply

