Sve je to u domeni teorije samoupravnog socijalizma

 

Poslušnost! Ko iz topa ispuca svaki tiskani ili objavljen pasji savjetnik. Najvažnije je je naučiti psa poslušnosti. Naučite ga da sjedne, da legne, da vas čeka i da vam dođe. I naravno FUJ! Obavezno ga naučite FUJ! Svašta se može dogoditi ako ne znate FUJ!

DSCN4373

Povremeno sam se nervirala radi takvih savjeta. Dugo sam imala pasicu i sve me slušala, gdje bih išla ja, išla je i ona. Najviše je voljela vrijeme provoditi u krilu.
Naši su problemi počinjali kada bi nam recimo netko išao u susret, onda bi se podemonila. Malo miroljubivo bijelo stvorenje izbacilo bi zube u silnom bijesu i lajalo do iznemoglosti. Ili barem dok se ne pomaknemo od mjesta/čovjeka/psa koji nas je nadrkao.

Poslušnost! Svi oni, od Cezara do susjeda u kvartu, koji ima preko 70 godina i 5 bivših pasa, tvrde kako je poslušnost ključ svega!

besdi

Didi ima svoj ritam života i u tom ritmu se za sada poklapamo. Budim se ranom zorom i ujutro mi treba barem dvadesetak minuta tišine, kako kasnije u danu ne bih imala kakvih posljedica.
Ovih sam dana silno uzbuđena zbog Didinog prisustva, tu jutarnju seansu sam posve zanemarila. Otvorim oči, sagnem se s kreveta i zabijem glavu u njenu glatku škembu. Ona me liže, gricka, štipa dok Veliki ne da do znanja kako smo ga probudile. Onda ju podignem u ruke i trčimo u Vrt. Susjedu Belu prebacimo u preko plota kod nas i jutarnji krugovi i jurnjava kreću!
Nakon sat vremena Didi zaspe kao kakva vreća krumpira. Kažu kako to je tako jer ima tri mjeseca. Čak i pasji odgajatelji kažu; to je beba, nek spava.

– Odmah je upiši na TOS!

Zlatka je svojim prkosnim vragolastim pogledom buljila u mene i čekala da joj kažem, da da budem. Poznajem Zlatku neke tri godine, i jako mi se sviđa od početka. Inače mi dugo treba da poželim neko prijateljstvo, ali s njom sam to poželjela odmah. I Zlatka je bila ljubazna prema meni. Zvala me je kod svojih staraca na roštilj, što sam morala odbit jer sam išla na Otok. Uskoro joj je bio rođendan pa me pozvala i na rođendan, a tad sam morala na poslovan put. Nakon mjesec dana, u subotu, šetala je parkom u blizini moje zgrade i pozvala me na kavu. Ja sam bila na putu. Jedno vrijeme sam vikendom stalno išla na put.
Iako mi je znalo biti silno neugodno, i nisam se osjećala dobro s takvim ponašanjem, izbora nisam imala. To Zlatki nikada nisam rekla.
Nakon te šetnje parkom Zlatka me više nikada nije nigdje pozvala. Nije mi se to dogodilo prvi put, stoga nisam jako tugovala. Iako mi je nedostajalo društvo u šetnje sam išla sama.

DSCN4452

Sva sreća, Zlatka je zapravo djevojka iz šogorovog društva, tako da smo se nastavili i dalje družiti. Uvijek sam voljela roštilje i tulume na kojima je bila i ona. Puno je putovala, interesantno priča, opsjednuta je životinjama i općenito je zadovoljna životom. Ništa mi nije ljepše no biti s nekim tko je zadovoljan svojim životom.
Zlatki se recimo ja ne sviđam. Toliko sam je puta iznevjerila, danas od mene ništa više ni ne očekuje. Taj vragolasti pogled koji mi je uputila upravo to i kazuje. Kao da ni ne očekuje od mene da upišem TOS, štogod TOS bio. Jel uopće rekla TOS?

– A šta je TOS?

– Tečaj osnovne socijalizacije za psa. Na predavanja odlaze pas i vlasnik, i to je dobar način da uspostaviš zdrav odnos sa svojim psom. Stvarate odnos ispunjen autoritetom, povjerenjem i zabavom, a takvi su odnosi korisni u životu u kojem ne znaš što možeš očekivati.

– Savršeno, pa to treba i meni i Didi!

Odlučila sam, Didi i ja ćemo na jesen na TOS.

DSCN4396

Leave a Reply

